Thursday 25 April 2013

CARA-CARA PEMBAYARAN ZAKAT

1. Membayar di Kaunter Zakat Pejabat Majlis Agama Islam Dan Adat Istiadat Melayu Kelantan.
2. Membayar melalui potongan gaji menerusi bahagian gaji tempat anda bekerja. Kod potongan gaji Kakitangan Kerajaan Persekutuan 4368 dan Negeri 2367. Manakala kakitangan swasta menerusi majikan masing-masing.

3. Membayar menerusi pos (cek, kiriman wang dan bankdraf) atas nama Majlis Agama Islam Kelantan.
4. Membayar di Bank Islam (M) Berhad. (No.Akaun 03-018-01-000005-0) atas nama Majlis Agama Islam Kelantan. Hantarkan salinan slip bank ke pejabat Majlis Agama Islam Dan Istiadat Melayu Kelantan beserta nama, nombor kad pengenalan dan alamat untuk mendapatkan resit rasmi.
5.Membayar melalui kaunter Pejabat Pos Malaysia dengan mengisi borang bayaran zakat yang disediakan di kaunter pejabat pos di 30 buah pejabat pos berkomputer di negeri Kelantan.
6. Membayar secara online (Internet Banking) melalui bank-bank berikut :
  a. Maybank 2 u - www.maybank2u.com.my
  b. CIMB - www.cimbclicks.com.my
  c. BIMB - www.bankislam.biz
  d. RHB Bank - www.rhbbank.com.my
  e. Ambank - www.ambank.com.my
  f. Bank Kerjasama Rakyat - www.irakyat.com.my
7. Membayar di Pusat Mini Pungutan Zakat
  1. Masjid Sultan Yahya Petra, Machang
  2. Masjid Bandar Ibrahimi, Pasir Puteh
  3. Masjid Bandar Pasir Mas, Pasir Mas
  4. Masjid Ismail Petra, Tanah Merah
  5. Masjid Ismaili, Tumpat
  6. Masjid Muhammad Faiz Petra, Gua Musang
  7. Masjid Bandar Tengku Faris Petra, Kuala Krai
  8. Masjid Mahmudi, Bachok
  9. Masjid Bandar Jeli

4 comments:

  1. Syukran jazilan. Maklumat telah bermenafaat kpd saya

    ReplyDelete
  2. saya nak tambahkan potongan zakat bulanan saya..boleh emailkan borang x..tq
    dwaf_8@yahoo.com

    ReplyDelete
  3. saya nak tambahkan potongan zakat bulanan saya..boleh emailkan borang x..tq
    dwaf_8@yahoo.com

    ReplyDelete
  4. Salinan slip bank tu hantar setiap bulan ke.. Kumpul Satu tahun baru hntar

    ReplyDelete